Biznis a efekt dištančného vzdelávania

Foto: Shutterstock

Impulz online výučbe dodal fenomén zvaný koronavírus. Do roku 2025 by mal globálny trh „e-learningu“ zažiť ročnú mieru rastu o 14 %. Pozrime sa na príklad Austrálie. Podľa oficiálnych zdrojov austrálskej vlády tu existuje viac ako tisíc inštitúcií poskytujúcich online vzdelávanie. Niektorí analytici odhadujú, že trh v hodnote štyroch miliárd dolárov by do roku 2024 mohol prekročiť hranicu 7 miliárd, z čoho je zrejmé, že poskytovateľom služieb to vynesie tučný balík. A, paradoxne, kým mnoho maloobchodov, reštaurácií a domácich remeselníkov, ktorí naďalej znášajú hlavné bremeno koronavírusovej hystérie, čo sa týka financií, vyhliadkam trhu s online vzdelávaním svitá na čoraz lepšie časy. Globálna marketingová a výskumná spoločnosť IBISWorld predpovedá, že spomínaný priemysel v Austrálii zaznamená len minimálny finančný dopad. A keďže sú študenti a jednotlivci nútení prejsť do online priestoru, najbližšie roky môžu znamenať pre príjmy poskytovateľov online služieb zlatú baňu.

Zahraniční študenti prahnúci po titule na renomovanej austrálskej univerzite môžu očakávať poplatok vo výške 50000 dolárov. Avšak po zrátaní cestovného, víz, poistenia, ubytovania a zvážení súčasnej situácie môže byť oveľa vyšší. Online tituly, napríklad magisterský kurz v oblasti finančných technológií, by, naopak, mohol stáť o polovicu menej. Oplatí sa teda pokračovať v klasickom dennom a osobnom štúdiu? To je na zváženie. Skutočný prínos neprinášajú iba učebné osnovy, ale aj osobná interakcia so spolužiakmi a inštruktormi. Ak je pre niekoho dôležitá skúsenosť kultúr v Austrálii, online výučba nie je vhodnou voľbou. V prípade niektorých titulov môže čeliť problému uznávania kreditov, kde zamestnávatelia alebo školy nemusia akreditovať online programy rovnocenne s klasickými, čo prináša finančný dopad, povinnosť absolvovať niektoré kurzy znovu a uspokojiť sa s nižšou počiatočnou mzdou.

Súčasná kríza privádza online vzdelávanie a z toho odvodený biznis do rozkvetu a  viac inštitúcií naprieč vzdelávacím spektrom núti ponúkať online štúdium, čo, samozrejme, upriamuje pozornosť na určité mínusy. Napríklad skupina študentov Chicagskej univerzity, ktorí sa zúčastnili magisterského programu sociálnych služieb, nedávno spochybnila cenu výučby 66-tisíc dolárov ročne, ktorú platia. Niektorí z nich cítia, že kvalita a hodnota online vzdelávania sa nezhoduje s tým, čo od univerzity očakávali.

Podobné názory zaznievajú na Newyorskej univerzite, kde mladí umelci požadovali úplné preplatenie školného, ktoré sa pohybuje v rozmedzí 29 – 32-tisíc dolárov bez učebníc a iného príslušenstva. Virtuálne lekcie okradli študentov o priestor na skúšky, hlasové lekcie a ďalšie základné skúsenosti, v ktorých nadobudnutie dúfali. Študenti z Univerzity v Miami a Drexlovej univerzity učinili ešte ďalší krok, keď podali hromadnú žalobu a žiadosť o vrátenie školného na okresnom súde v Južnej Karolíne. A nielen americkí študenti oprávnene pochybujú.

AUTOR: JÁN HORVÁTH

PREDPLATNÉ ZEM&VEK 2022

 

Náš časopis sa chce vymaniť z bežných stereotypov nielen svojím obsahom a spracovaním, ale aj tým, že nebude publikovať inzerciu a reklamy. K predplatnému síce neponúkame zľavy v hypermarketoch a kozmetických štúdiách, ale našim najúprimnejším poďakovaním za Vašu priazeň je rozšírenie Vášho časopisu. Ostávame aj naďalej bez akejkoľvek reklamy a preto sa nemusíme spovedať žiadnym sponzorom, inzerentom ani politickým stranám. Práve toto je jediným a skutočným kritériom nezávislosti, vďaka ktorej môžeme slúžiť iba Vám, čitateľom. Aj z tohoto dôvodu sme výlučne závislí iba na predaji a predplatnom. Srdečne ďakujeme za Vašu podporu.

 

OBJEDNAŤ PREDPLATNÉ

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK

Leave a Reply